Maandagochtend schreef ik op deze website: “We beseffen ten zeerste dat het daadwerkelijke herstel van ons lid, onze vriend, onze dorpsgenoot, het enige is wat ons echt gaat helpen.”
De update van gisteren kwam volledig tegemoet aan wat we nodig hadden en nodig hebben. Wat was het onbeschrijflijk fijn om de update van gisteren te lezen waarin de familie schrijft dat de toestand na het ontwaken van hun zoon veelbelovend is en houvast biedt voor de toekomst. Het bezorgde een extra dosis kippenvel en natte ogen toen we lazen dat ook hun zoon zelf heel optimistisch is.
De samenkomst in de kantine gisteravond had dan ook een heel andere lading dan die van de dagen daarvoor. Het was hartverwarmend dat alle seniorenteams aanwezig waren en dat deze teams, zonder uitzondering, vrijwel voltallig aanwezig waren.
Ik heb dan ook gisteren nogmaals uitgesproken trots te zijn op de hulpverlening vanuit het veld en het publiek. Trots te zijn op de hulpverleners vanuit het dorp. Trots te zijn op de waardigheid vanuit het publiek die ongewild toeschouwer werden van een nachtmerrie. Dankbaar voor de professionele hulpverlening.
Trots op, en waardering voor, de manier waarop teams en individuele spelers elkaar op verschillende momenten opgezocht hebben om elkaar vast te houden, met elkaar in gesprek te gaan en zo hun angst en hun verdriet hebben gedeeld. Trots op een voortdurend contact en een continue afstemming met onze vrienden van Lottum/GFC’33 waarvoor het ook een enorme impact heeft gehad.
En…
Een ongekend respect voor de familie die ons in extreem emotionele omstandigheden meegenomen heeft in het proces wat ze aan het doormaken zijn.
Gisteravond op mijn terugweg van de kantine naar huis keek ik nog even door hun keukenraam en zag dat de ouders, zus en zwager thuis waren. De omhelzing was intens en het gesprek daarna onvergetelijk. Het biertje wat we samen dronken smaakte fantastisch.
Ondanks dit eerste optimisme vraag ik om de familie en ons teamlid alle rust te gunnen die nodig is om verder te herstellen. Dank je wel daarvoor.
Namens het bestuur,
Antwan Ebben - voorzitter
VV Sambeek
den Urling 30
5836 AT Sambeek
Tel.: 0485-574152
E-mail: info@vvsambeek.nl